تاثیر سیگار بر روی پوست و مو چیست
نوشته شده توسط : آرامیس

تاثیر سیگار بر روی پوست و مو مسئله ای نیست که هیچ کدام از ما از آن بی اطلاع باشیم. یک ششم جمعیت دنیا سیگار می کشند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که سیگار می کشید بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از تاثیر سیگار بر روی چهره خود آگاهی پیدا کنید. اگر هم سیگاری نیستید خواندن این مقاله برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

منبع : تاثیر سیگار بر روی پوست و مو چیست

تاثیر سیگار بر پوست و روی مو چیست

هیچ کسی در دنیا وجود ندارد که از این مسئله که سیگار ضررهایی بر روی بدنش دارد غافل باشد. ترکیبات تنباکو سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و پوست به عنوان بیش از سایر اعضای بدن در خطر عوارض سیگار است. در ادامه مهمترین عوارض مصرف سیگار بر روی پوست و مو آورده شده است :

1- سیگار پوست را سیاه می کند

شاید جزو آن دسته افراد باشید که فکر می کنند سیگار پوست را سیاه نمی کند. ولی متاسفانه زمانی که به طور منظم سیگار می کشید، رنگدانه های ملانین در پوست شما افزایش پیدا می کند. در نتیجه، با گذشت زمان پوستتان تیره تر می شود.

از سوی دیگر سم تنباکوی سیگار مانع اکسیژن رسانی به رنگ های خونی می شوند. به همین دلیل با کمبود ویتامین و اکسیزن مواجه می شوید و پوستی تیره و کدر خواهید داشت.

2- تاثیر سیگار بر روی جوش صورت

یکی دیگر از عوارض سیگار آشکار شدن جوش و آکنه است. سیگار کشیدن از می تواند سبب بروز جوش و بدتر شدن شرایط فعلی جوش های شما شود. سیگار کشیدن باعث بسته شدن منافذ پوستی و افزایش آلودگی در پوست شما شود. و از طرف دیگر با کاهش ویتامین e که وظیفه جلوگیری از اکسداسیون سبوم را به عهده دارد. سبب می شود جوش ها در بدن شما افزایش یابد.

3- ایجاد بیماری های پوستی

یکی از مهمترین عوارض ناشی از مصرف سیگار ابتلا به سرطان دهان و سرطان پوست به شمار می آید. بنابراین با مواجه شدن با هر یک از علائم زیر بهتر است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نمایید :

  • گلو درد شدید
  • مشکل در بلعیدن غذا
  • مشکل در جویدن غذا
  • مشکل در حرکت دهان و فک
  • مشاهده لک سفید یا قرمز بر روی لثه
  • بی حسی دهان
  • ایجاد توده در ناحیه گردن یا گلو
  • ایجاد لکه های خشن بر روی پوست

4- افزایش چین و چروک در صورت

افزایش سن یکی از آشکارترین عوارضی است که افراد سیگاری با آن مواجه می شوند. سیگار با بستن رگ های خونی سبب کاهش دریافت اکسیژن و ویتامین A می شوند و از همه بدتر کمر به قتل کلاژن و الاستین موجود در سطح پوست می بندند.

با کاهش کلازن سازی، خاصیت ارتجاعی پوست به تدریج کاهش پیدا می کند و چین و چروک های عمیق در ناحیه زیر چشم بین ابروها و اطراف دهان قابل مشاهده خواهد بود.

5- ریزش مو بر اثر مصرف سیگار

ریزش مو سر از جمله عوارضی است که اکثر افراد بعد از شروع کردن به سیگار کشیدن متوجه آن می شوند. بد نیست بدانید که سیگار به طور بالقوه به فولیکول های موهای شما آسیب می رساند و خطر ریزش مو را افزایش می دهد.

چرا سیگار نکشیم ؟

بدست آوردن دوباره جوانی و سلامت پوست و مو سالم همانند گذشته می تواند دلیل خوبی برای ترک سیگار باشد. بدن شما بعد از ترک سیگار شروع به بازسازی خود می کند. بنابراین بعد از گذشت نه چندان طولانی بعد از ترک سیگار متوجه بازگشت شفافیت پوست و جوانی چهره خود خواهید شد.

چند روز بعد از ترک سیگار سم نتیکوتین از بدن خارج می شود

خروج مواد مضر و سمی سیگار نیکوتین و کوتینین می تواند بسته به ژنتیک بدن شما متفاوت باشد ولی به طور کلی نتیکوتین سیگار بین 1 تا 3 روز بعد از ترک و کوتینین 1 تا 10 روز بعد از ترک سیگار از بدن شما خارج خواهد شد.

بعد از ترک سیگار چی بخوریم ؟

برای این که بتوانید علائم ترک خفیف تری را تجربه کنید. داشتن تغذیه سالم و مقوی را نباید فراموش کنید. از جمله مواد مفید برای ترک سیگار می توان به موارد زیر اشاره داشت

  • مایعات بسیار مصرف کنید مصرف آب و آب میوه های مختلف برای بدن شما مفید می باشد.
  • مواد غذایی حاوی کلاژن مانند مرغ، کوجه فرنگی، بادام هندی
  • آبنبات های بدون شکر برای کاهش عادت سیگار کشیدن مفید هستند.
  • آدامس بدون قند به شما در ترک عادت روانی سیگار کشیدن کمک می کند.

کلام آخر

دور از ذهن نیست که شما یا یکی از نزدیکانتان سیگاری باشند. در این مطلب مهمترین تاثیرات و عوارض سیگار بر روی پوست و مو را آورده ایم.

اگر شما هم از پیری زودرس، پوستی کدر و تیره و موهای شکننده بیزار هستید. پیشنهاد ما به شما این است که هر چه سریعتر به دبنال ترک سیگار باشید.

 

 

 

منبع : تاثیر سیگار بر روی پوست و مو

    





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: